Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kosmetické pohádky- Jak se Běta s čertem seznámila

Netradiční pohádka která se snaží přiblížit problematiku složení kosmetiky zábavnou formou. Pohádka na zamyšlení pro malé i velké.  

 

Je to už více jak sto let, kdy lidé nežili tak jako dnes. Nebyla elektřina, televize, telefony ani plast. Lidé žili jinak, jestli lépe nebo hůře to nechť posoudí každý sám. Každá doba má své říká se, i dříve lidé měli nějaké starosti. Jedno je však jisté, žili v souladu z přírodou. Ženy když chtěly být krásné, opláchly si vlasy kopřivovým nálevem, heřmánkem omyli pleť a rostlinným olejem nebo sádlem namazali pokožku. Prosté, jednoduché, žádná věda, proč také dělat vědu z něčeho co věda není.

Jak už to však bývá, lidé bývají rozmarní. Když mají jedno, chtějí druhé. Chtějí lepší, větší, silnější. I taková byla Bětka. Na první pohled se příliš nelišila od ostatních dívek. Dlouhé vlasy, které nosila sčesané do copu, ji zdobila stuha. Hlavní Bětinou starostí bylo to, jak vypadá. Chtěla být ta nejkrásnější ze všech. Byla hezká, to se jí nedalo upřít, ale Běta toužila být nejkrásnější ze všech.

Jednou při úplňku, kdy svit měsíce ozářil Bětin pokoj, Bětka ačkoliv si to neuvědomila, vyslovila v duchu své tajné přání, být tou nejkrásnější ze všech.“ Udělala bych vše proto, abych byla nejkrásnější“ řekla si Běta, když v tu chvíli se před ní zjevil čert a řekla Bětce, že jí může její přání splnit. Má ale podmínku, že nikomu nemůže prozradit, že jí v tom pomáhal čert. „Vyčaruji ti kosmetiku, díky které zkrásníš a ty mi zato budeš každý den platit jeden dukát. Ale pamatuj, kouzlo tohoto všeho bude trvat jen pár let. Po té pomine. Ale zato, že ti takhle pomůžu, mi ten dukát budeš platit do konce života.“

Ačkoli by se Běta nějak hlouběji zamyslela, přikývala na souhlas čertovi a rázem před ní stál krém. Když ho poprvé použila, její plet byla hlaďoučká víc než kdy před tím a Běta byla v sedmém nebi. Běta však dlouho nevydržela držet jazyk za zuby a pochlubila se své sousedce s výjimečným krémem. Svůj slib dodržela a skutečně neřekla ani slovo o tom, že má pletky s čertem.  Netrvalo dlouho a celá vesnice kde Běta žila, si šuškala o jejím zázračném krému, který prý má z dalekých exotických zemí jak tvrdila ona sama. I lidé zatoužili po tom zázraku a tak jim Běta slíbila, že se zkusí přimluvit u své známé v daleké zemi, zda by neobstarala nějaký kelímek i pro ně.

Když jednou v noci Běta zase přivolala čerta. Ten ji slíbil, že vše obstará a kdo chce, může kosmetiku mít. A opět připomenul, že to vše potrvá jen určitý čas, pak kouzlo přestane působit.

A tak netrvalo dlouho a z Běty se stala oblíbená žena široko daleko. Lidé si všude vyprávěli, o její zázračné kosmetice z dalekých zemí. A ptali se Běty, jestli má víc takových zázračných přípravků…

A tak opět Běta lidé zaplavovala sprchovými gely s překrásnými vůněmi. Brzy měla každá žena v Bětině okolí doma přípravek na každou část těla. Každý vyzdvihoval Bětu jako bohyni, díky které mají všechny ty úžasné přípravky. Tak to šlo den za dnem, měsíc za měsícem až jednou lidé přestali být spokojení. Často naříkali a stěžovali si, že ta kosmetika přestala účinkovat a plet už po ní není tak krásná, jako před tím, je často suchá tu zas mastná, s červenými flíčky nebo pupínky. Nadávali Bětce, že je šidí. I Bětka poznala, že kosmetika už není taková jako dřív, že už není díky ní hezčí ale naopak

Tak v sobě jednou v noci přivolala čerta a ten jí na to povídá. Ano, Bětko, taková byla naše dohoda. Říkal jsem ti, že kouzlo jednoho dne pomine. „ Říkal si čerte že kouzlo pomine, ale ne že budu ošklivější než před tím.

„To je daň, kterou si zaplatila. Já jsem ti neříkal nic o tom, že bude vše jako dřív, na to si se Běto neptala“. „Nevěřím ti čerte, ty jsi tu kosmetiku začal šidit, už není taková jako dřív. A vůbec co je to zázračné složky co v ní jsou“­?

„To je chemie Běto, díky ní si mohla být kosmetiku, která ti vydržela dlouho, která se ti nezežlukla jako máslo. I díky těm chemických složkám vypadala plet na čas dobře ale chemie má milá Běto svoji daň.

„Nechci používat tu tvoji čertovskou kosmetiku, vezmi si je sebou všechnu zpátky“. „Dobrá jak myslíš Běto, ale dukát mi budeš platit stále, jak jsme se dohodli“. „Nic ti nedám, nesplnil si své slovo čerte“! „Ale splnil Běto, ty nechceš dodržet svůj slib. Nic ti nedám čerte! Jak myslíš Běto, ale od této chvíle už nikdy nenajdeš dobrou kosmetiku, kosmetiky bude všude plno, všude kam se podíváš, ale nic ti nepomůže, dokud nezačneš o věcech více přemýšlet.

 

V tu chvíli se Bětě ulevilo, že se čert tak snadno nechal odbýt a už mu nemusí ten slíbený dukát platit.  Jeho slova nebrala vážně, ale sama se brzy přesvědčila o její pravdivosti.

Autor: janaburesova buresova | čtvrtek 3.3.2016 8:00 | karma článku: 4,71 | přečteno: 147x
  • Další články autora

janaburesova buresova

A do jaké skupiny patříte vy?

Lidé se dělí to třech základních skupin, měřiči, organizátoři a lidé s dráždivým tračníkem aneb závěr mého výzkumu.

13.9.2017 v 13:50 | Karma: 11,47 | Přečteno: 604x | Diskuse| Kultura

janaburesova buresova

Pocta Marii Treben

Silně si ukotvila v povědomí lidí kteří se zajímají o byliny. Přesto je mnoho těch, kteří spoléhají na rady dnešních bylinářů. Snad můj dík tobě přispěje k oživení povědomí o tobě.

17.9.2013 v 14:45 | Karma: 10,62 | Přečteno: 443x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Poděkování blogerům

Děkuji za vaše fotky a články udělaly tam u nás velkou radost. Byli nadšení, smály se a někteří i pyšně dmuly.

9.5.2013 v 22:36 | Karma: 5,88 | Přečteno: 200x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Psí jazýček udělá dobře

Malý přesto však silný. Známý přesto neznámý. Větší využití má, než si mnozí myslí.

4.5.2013 v 22:04 | Karma: 11,03 | Přečteno: 507x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Pocta Modřínu

Stromy jsou krásné, ale přesto mého srdce je jediný král a ten se Modřínem nazývá.

29.4.2013 v 21:44 | Karma: 6,55 | Přečteno: 182x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

janaburesova buresova

Když koňské kopyto léčí

Sílu má, přesto člověk není. Statný je, přesto stožár není. Koňským kopytem se nazývá, přesto zvíře není.

16.4.2013 v 23:54 | Karma: 9,59 | Přečteno: 433x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Dopis první

Je to už nějaký týden,co jsem mezi lidmi. Mnozí jste již probuzeni ze zimního spánku a netrpělivě se mě ptáte jaké to tu je, jací jsou lidé, jak mě přijali a nespočet dalších otázek. A já vyprávím o tom lidském světě. Někteří z vás však mají očka stále ještě zavřené vyčkávaje příhodnější doby k probuzení. Aby mé vyprávění neuniklo ani uším vám spícím budu psát dopisy o tom mém putování. Dám přečíst dopisy i lidem protože vím že některé bude zajímat o čem bude psát.

12.4.2013 v 23:38 | Karma: 6,32 | Přečteno: 308x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Jde po nás EU!

I my máme svého predátora, jmenuje se Evropská unie. .............................................................................................

7.4.2013 v 7:00 | Karma: 12,61 | Přečteno: 520x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Prosba k blogerům

Budu moc ráda, když se tu najde někdo, kdo bude mít chuť se pustit do tohoto trochu nezvyklého překvapení.

29.3.2013 v 0:16 | Karma: 10,08 | Přečteno: 536x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Posedlost soukromých televizí

Tragédie, neštěstí, neštastné náhody, mám pocit že jsou rádi že mají o čem mluvit.

26.3.2013 v 22:20 | Karma: 20,16 | Přečteno: 711x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Na slovíčko člověče!

Na srdci mám toho hodně a nejen já. Vybrali mě proto, abych mluvila a tak tedy...

22.3.2013 v 16:03 | Karma: 13,75 | Přečteno: 514x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Pocta sněžence

Poezie nepoezie? Koukala jsem dnes na sněženku a slova mi tak nějak šla na mysl sama. Říkala jsem si nepiš to, nikdo to stejně tady nebude číst. Ale nemohla jsem si pomoct musela jsem to pustit ven.

16.3.2013 v 9:11 | Karma: 7,82 | Přečteno: 207x | Diskuse| Poezie a próza

janaburesova buresova

Bylinky z kola ven

Ono koupit si bylinky v lékárně nemusí být vždycky jen tak. Šla jsem dnes do lékárny a povídám...

15.3.2013 v 23:15 | Karma: 12,49 | Přečteno: 701x | Diskuse| Osobní

janaburesova buresova

Český zemědělec - drahý zemědělec

Najít české máslo v záplavě zahraničních je zkouškou z trpělivosti. A když už konečně najdete jejda...

9.3.2013 v 8:05 | Karma: 15,38 | Přečteno: 853x | Diskuse| Společnost

janaburesova buresova

Odejdi cizáku instantní!

Dnes jsem se seznamovala s vašimi obchody. Zajímalo mě co všechno se dá koupit. Jsem však trochu v šoku.

8.3.2013 v 20:44 | Karma: 13,83 | Přečteno: 995x | Diskuse| Ona

janaburesova buresova

Tohle musíte slyšet!

Vaše chování nám mnohdy bere práci. Než aby jste zaměstnaly nás raději lovíte v cizích zemích.

7.3.2013 v 7:31 | Karma: 11,20 | Přečteno: 651x | Diskuse| Osobní

janaburesova buresova

Proměna

Jsem tady. Chodily jste kolem mne a přesto mě neviděly, neslyšely co jsem vám říkala. Problém je že nechcete vidět. Jsem v těle mladé štíhlé ženy protože prý na vzhled tolik dáte. Snad takhle konečně začnete poslouchat co vám chci říct.

5.3.2013 v 21:07 | Karma: 11,20 | Přečteno: 657x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 509x
Pampeliška jméno mé. Ostatní rostliny mě vyzvaly abych vstoupila k vám, pochopila vás a zdědila vám co musíte slyšet. Teď jsem jedna z vás z masa a kostí. S podobou mladé, štíhlé ženy. Poučily mě že na vzhled hodně dáte tak nevím. Nevěřím tomu že jste tak povrchní.